Sunday, February 6, 2011

Stir Fry Scallops with Asparagus Steka Kammusslor med sparris

Stir Fry scallops with asparagus


Had a really nice reunion dinner with my Swedish family here in Lund and we did some dishes, including homemade yusheng, which gave me an excuse to get a Peel Appeal Julienne Cutter from a kitchen supplies shop here called Hasselgrens. It cost 125kr, and I thought it was still ok to fit into my overcrowded kitchen drawer. I also just celebrated my birthday and had a cosy steamboat/bbq dinner with some friends on Friday and did some bulgogi pork which went down quite well :)

My mother-in-grace asked about the recipe for this dish (so they liked it!) and hence, a Swedish version comes with it. If any of my Swedish readers like a translation of any recipes, do drop me a note, I can definitely use it as a practice for my fledgling Swedish, heh.


Jag hade en riktigt trevlig kinesiska ny år middag med min svenska familj här i Lund och vi gjorde några rätter, inklusive hemlagad Yusheng, vilket gav mig en ursäkt för att få en Peel Appeal Julienne Cutter från Hasselgrens. Det kostade 125Kr, och jag tyckte det var okej att passa in i min överfulla kökslåda. Jag har också precis firat min födelsedag och hade en mysig steamboat/ BBQ middag med några vänner på fredagen och gjorde en  bulgogi fläsk som gick bra:)

Min svarmör frågade om receptet på denna maträtt (för att de gillade det!) och därmed kommer den svenska versionen med den. Om någon av mina svenska läsare vill ha en översättning av alla recept, bara skicka mig en komment så kan jag definitivt använda den som en praxis för min svenska.


Ingredients
12 frozen scallops, thawed and halved horizontally (12 frysta pilgrimsmusslor, tinats och halverade horisontellt)
2 bundles of asparagus (2 buntar av sparris)
2 cm of fresh ginger, peeled and cut into thin silvers (2 cm färsk ingefära, skalad och skuren i tunna delar)
1 clove of garlic, minced (1 vitlöksklyfta, hackad)
splash of Shaoxing wine (2 tsk Shaoxing vin eller sherry)
salt
2 turns of freshly milled black pepper (salt och peppar)
2 teaspoons of oyster sauce (2 tsk ostronsås)
Sprinkle of chicken stock granules (granulat kycklingbuljong)

Steps
  1. Coat the bottom of a hot pan with oil, and add the scallops flat side down and cook on one side for about 4 minutes, then turn to saute the other side for about 1 minute. Add a splash of Shaoxing wine (or sherry) and sprinkle some salt and black pepper over the scallops before setting it aside while you prepare the asparagus.

    (Täck botten på en het panna med olja och lägg pilgrimsmusslorna platt nedåt och koka på ena sidan i ca 4 minuter, sedan vända sig till stek den andra sidan i cirka 1 minut. Lägg till Shaoxing vin (eller sherry) och lite salt och svartpeppar över pilgrimsmusslor och ta bort från av spisen)
  2. Wash and break the asparagus off around the woody part and bias slice (cut at 45 degrees angle to the vegetable)the rest in about 1.5cm sections.

    (Tvätta och bryta sparris bort runt vedartade del och bias slice (skuren i 45 graders vinkel mot vegetabiliska) resten i ca 1,5 cm sektioner.)
  3. In a pan, add about 1 tablespoon of cooking oil over medium heat. Add the ginger first and stir fry until it is slightly brown before adding the minced garlic.

    (I en stekpanna, tillsätt ca 1 matsked matolja på medelvärme. Tillsätt ingefära första och stek tills det är något brun innan du lägger till hackad vitlök.)
  4. Add the asparagus and stir fry it until it is al-dente before adding about 50ml water, oyster sauce and chicken stock granules.

    (Tillsätt sparrisen och stek den tills den är al dente-innan du lägger om 50ml vatten, ostronsås och kyckling granulat lager.)
  5. Return the scallops to the pan and mix it well and serve hot.

    (Tillsätt pilgrimsmusslor i grytan och blanda det väl och servera varm.)

 Steka Kammusslor med sparris
Our little reunion dinner feast

No comments:

Post a Comment